Соціальні пільги



 

Повідомляємо!

За додатковою інформацією щодо нарахування пільг,

особи пільгових категорій можуть звертись до управління

соціального захисту населення Червоноградської РДА:

 м.Сокаль, вул.Героїв УПА,11, каб №3 (1-й поверх), тел: 0257-72066,

0257-72067.

м.Радехів,вул.Тарнавського, 38 (1-й поверх); тел: 067 421 10 43.

 

 

                                          

 

Щодо виплати житлових супсидій станом на 01.02.2022року

Станом на 01.02.2022 року 9193 домогосподарств  Червоноградського району отримують пільги та житлові субсидії. Усі житлові субсидії виплачуються виключно в готівковій формі.

З початку 2022  року Управлінням соціального захисту населення Червоноградської районної державної адміністрації   проведено  виплату  пільг і житлових субсидій громадянам на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу у грошовій формі  за грудень 2021 року на суму 17278607,43 грн.

Житлова субсидія на придбання скрапленого газу, твердого та пічного побутового палива, відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 1995 року №848 «Про спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та пічного побутового палива» (із змінами), призначається один раз на календарний рік за особистим зверненням громадян до відповідної територіальної громади.

З урахуванням вимог постанов Кабінету Міністрів України від 23 квітня 2012 року № 356 «Про встановлення мінімальних норм забезпечення населення твердим та рідким пічним побутовим паливом і скрапленим газом та граничних показників їх вартості для надання пільг і житлових субсидій» встановлено норми забезпечення населення твердим паливом та скрапленим газом на домогосподарство, а саме:

субсидії – дві тонни вугілля на одне домогосподарство на рік та два балони скрапленого газу на домогосподарство (за наявності газової книжки).

Субсидія на тверде паливо та скраплений газ буде виплачена одноразово в грошовій формі через поштові відділення або через банки.

Також, станом на 01.02.2022 року управлінням здійснено виплату державних соціальних допомог, компенсацій та грошового забезпечення окремим категоріям населення на загальну суму 13011103,10 грн.

 Кошти перераховані на особові рахунки отримувачів у банківські установи та підприємства поштового зв’язку.    

 

МОНЕТИЗАЦІЯ ПІЛЬГ

      Відповідно до Порядку надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг у грошовій формі, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.04.2019 № 373з 01.10.2019 нарахування пільг проводиться у грошовій готівковій та безготівковій формі.

     Управління соціального захисту населення щомісяця розраховує суму пільги, виходячи з розміру знижки, на яку пільговик має право згідно із законом, кількості членів сім’ї, які мають таке право відповідно до законодавчих актів, та з урахуванням встановлених цін/тарифів (внесків) і державних соціальних нормативів у сфері житлово-комунального обслуговування.

       Особи, які отримують пільги на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу у грошовій формі, повинні одразу повідомляти  про зміни обставин, які впливають на їх надання.

Такими обставинами є:

  • зміна місця реєстрації та/або фактичного проживання пільговика або члена його сім’ї;
  • зміни у складі сім’ї (одруження, розлучення, народження дитини, смерті члена сім’ї);
  • зміна характеристик житла (встановлення приладів обліку, зміна переліку отримуваних житлово-комунальних послуг та їх виконавців, тощо) та інші обставини, які випливають на надання пільг.

       Зазначаємо, що суми пільг, виплачені надміру внаслідок зловживань з боку пільговика, на вимогу управління повертаються до державного бюджету. У разі відмови добровільно повернути суму надмірно перерахованої (виплаченої) пільги, питання про її примусове стягнення вирішується у судовому порядку.

       Надання пільг у грошовій готівковій формі.

У разі бажання отримувати пільги в грошовій готівковій формі:

1) через АТ «Укрпошта» – пільговикам необхідно до 15 жовтня (15 травня) подати заяву, у якій потрібно зазначити поштове відділення для отримання пільгових коштів з початку опалювального (неопалювального) сезону;

2) через банківську установу – пільговику необхідно подати відповідну заяву (без обмеження терміну подачі), у якій зазначити виплатні реквізити для перерахування коштів. Пільга надаватиметься в грошовій готівковій формі шляхом перерахування коштів на рахунок пільговика в уповноваженому банку з місяця, що настає за місяцем подання заяви.

         У разі отримання управлінням соціального захисту населення від управителів багатоквартирних будинків, об’єднань співвласників багатоквартирних будинків та виконавців комунальних послуг інформації про наявність простроченої понад три місяці заборгованості з оплати послуг (внесків/платежів), строк позовної давності якої не минув, сума якої перевищує 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян , у пільговиків, які отримують пільгу у готівковій формі, виплата пільги з наступного опалювального (неопалювального) сезону здійснюватиметься автоматично у грошовій безготівковій формі.

      Надання пільг у грошовій безготівковій формі.

     Для тих же пільговиків, які не виявили бажання отримувати пільги готівкою, застосовується механізм безготівкового надання пільг, який здійснюється без участі пільговика, за наступною схемою:

  • АТ «Ощадбанк» автоматично створює обліковий запис одержувача пільг, на якому обліковуються пільгові кошти, індивідуально для кожного пільговика;
  • управлінням проводиться нарахування пільг, інформація про що передається до Міністерства соціальної політики України, а останнім – до АТ «Ощадбанк»;
  • АТ «Ощадбанк» проводить перерахування коштівуправителям багатоквартирних будинків, об’єднанням співвласників багатоквартирних будинків та виконавцям комунальних послуг у такій послідовності:
  1. постачання теплової енергії, постачання та розподіл природного газу або постачання та розподіл електричної енергії за наявності відповідного виду індивідуального опалення,
  2. постачання гарячої води,
  3. централізоване водопостачання, централізоване водовідведення,
  4. постачання та розподіл електричної енергії,
  5. постачання та розподіл природного газу,
  6. поводження з побутовими відходами,
  7. послуги з управління багатоквартирним будинком,
  8. внески за встановлення, обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку.

Пільговик може визначити іншу послідовність перерахування коштів за послуги (витрати) шляхом подання відповідної заяви до управління.

      Інформація про послуги, по яким не було проведено оплату направляється АТ «Ошадбанк» пільговику шляхом смс-повідомлення, які пільговики отримують після 18 числа. В смс-повідомленні буде зазначена сума, яку пільговику необхідно доплатити по кожному виду послуг.

      Особистий кабінет пільговика знаходиться на офіційному веб-сайті  АТ «Ощадбанк» (www.oschadbank.ua), увійти до якого можна через «інші розділи» – «безготівкова монетизація пільг і субсидій» – «фіз. особам» – «особистий кабінет субсидіанта/пільговика», де  пільговик має можливість переглянути наступну інформацію: суми нарахованих пільг, суми перерахованих пільг, стан розрахунків з підприємствами- надавачами послуг, суми нарахувань за спожиті послуги, а також залишок пільгових коштів на обліковому записі.

          Після закінчення опалювального сезону суми невикористаних пільгових  коштів, що відображені на облікових записах пільговиків, які утворилися станом на 1 червня, автоматично перераховуються з рахунку для виплати пільг на наявні поточні рахунки пільговиків в АТ «Ощадбанк».

          У разі ж відсутності відкритого рахунку в АТ «Ощадбанк» особам, які отримують пільги у грошовій безготівковій формі, необхідно звернутися із заявою до АТ «Ощадбанк» та оформити його відкриття в порядку, визначеному банком.

        При відсутності звернень пільговиків щодо виплати залишків коштів, відповідні суми пільг 20 грудня поточного року повертаються до державного бюджету.

                                                      

Повідомляємо!

За додатковою інформацією щодо нарахування пільг, особи пільгових категорій можуть звертись до управління соціального захисту населення Червоноградської РДА:

 м.Сокаль, вул.Героїв УПА,11, каб №3 (1-й поверх), тел: 0257-72066, 0257-72067.

м.Радехів,вул.Тарнавського, 38 (1-й поверх); тел: 067 421 10 43.

За отриманням інформації про спожиті послуги, нараховані суми за послуги, розмір заборгованості (переплати) пільговики звертаються до управителів багатоквартирних будинків, об’єднань співвласників багатоквартирних будинків, виконавців комунальних послуг.

За отриманням інформації про операції, здійснені за обліковим записом пільговика щодо перерахування коштів управителям багатоквартирних будинків, об’єднанням співвласників багатоквартирних будинків, виконавцям комунальних послуг, пільговики звертаються до АТ «Ощадбанк». Інформація надається в порядку, визначеному АТ «Ощадбанк».

 

ДО УВАГИ БАТЬКІВ ДІТЕЙ З ІНВАЛІДНІСТЮ

Управління соціального захисту населення Червоноградської РВА повідомляє, що діти з інвалідністю усіх нозологій мають право на забезпечення реабілітаційними заходами у реабілітаційних установах, закладах охорони здоров’я, перелік яких затверджений Фондом соціального захисту інвалідів та розміщений на сайті Міністерства соціальної політики України.

Відповідно до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для здійснення реабілітації дітей з інвалідністю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 березня 2019 року №309 для отримання реабілітаційних заходів один із батьків дитини чи її законний представник подає заяву за формою, затвердженою Мінсоцполітики до уповноважених посадових осіб виконавчого органу сільської, селищної, міської ради відповідної територіальної громади  та до адміністраторів центру надання адміністративних послуг, та (із пред’явленням оригіналів) копії таких необхідних документів, а саме:

  • паспорт громадянина України або іншого документа, що посвідчує особу одного з батьків дитини, супроводжуючої особи або її законного представника;
  • свідоцтво про народження дитини або паспорта громадянина України, що посвідчує особу дитини;
  • індивідуальну програму реабілітації, що видана лікарсько-консультативною комісією лікувально-профілактичного закладу;
  • виписку з медичної карти амбулаторного (стаціонарного) хворого за формою, затвердженою МОЗ;
  • документ, який підтверджує статус дитини-сироти/дитини, позбавленої батьківського піклування (для дитини-сироти/дитини, позбавленої батьківського піклування);
  • дані про реєстраційний номер облікової картки платника податків дитини, одного з її батьків (законного представника), супроводжуючої особи (не подається фізичними особами, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають про це відмітку в паспорті громадянина України).

Реабілітаційні заходи можуть надаватися як у стаціонарі, так і амбулаторно, а також в межах їх граничної вартості можуть бути надані одній дитині декілька разів протягом бюджетного року відповідно до індивідуальної програми реабілітації.

Гранична вартість реабілітаційних заходів не перевищує для однієї дитини, яка відповідно до індивідуальної програми реабілітації за більшістю основних категорій життєдіяльності має обмеження I та II ступеня - 16 тис. гривень, III ступеня-25тис.гривень

Гранична вартість реабілітаційних заходів для однієї дитини-сироти та дитини, позбавленої батьківського піклування, яка відповідно до індивідуальної програми реабілітації за більшістю основних категорій життєдіяльності має обмеження I, II, III ступеня, збільшується на 50 відсотків для кожного ступеня.

Під час здійснення реабілітаційних заходів у стаціонарі їх гранична вартість може включати вартість проживання та харчування дитини, одного з батьків дитини чи її законного представника
         Батьків або законних представників даної категорії дітей з інвалідністю запрошуємо звертатись до уповноважених посадових осіб виконавчого органу сільської, селищної, міської ради відповідної територіальної громади  та до адміністраторів центру надання адміністративних послуг.

В 2022 році в управлінні соціального захисту населення зареєстровано 43  заяви щодо реабілітаціі дітей з інвалідністю. Протягом року 32 дітей пройшли реабілітацію, 11 відмовились по сімейним обставинам.

Станом на 16.01.2023 рік зареєстровано 24 заяви.